TEST - Karma Belcando: Adult GF Ocean i Junior GF Poultry!

  • grudnia 28, 2018
  • By Fibi - Australian Shepherd
  • 2 Comments


Przez ostatnie 1,5 miesiąca psiaki zajadały karmę firmy Belcando, którą otrzymaliśmy do testów. Wszystkie worki już puste, więc czas na recenzję!

Zacznę od początku, czyli kontaktu z firmą. Jak większość z Was wie, trochę produktów już w swoim krótkim życiu moje psy testowały i muszę przyznać, że firmie Belcando należy się ogromny PLUS za podejście do tego rodzaju współpracy. Zanim otrzymaliśmy paczkę odbyłam długą rozmowę telefoniczną z Panią Eweliną (przedstawicielką firmy) o moich psach i ich potrzebach, podczas której dowiedziałam się również co nieco o filozofii firmy. Do produkcji karm Belcando używa świeżego mięsa z mięśni szkieletowych pochodzącego od lokalnych przedsiębiorców, dzięki czemu ma bezpośredni wpływ na jego jakość. Produkcja od początku do końca odbywa się w jednej fabryce, a wszystkie karmy, które trafiają na rynek są tej samej jakości, więc kupując karmę w Polsce możecie mieć pewność, że jej jakość nie odbiega od tej, którą sprzedaje się w Niemczech, czy innym kraju.

Po rozmowie miałam czas na dokładniejsze zapoznanie się ze składami i podjęcie decyzji o wyborze karmy dla Fibi, Milo i Kay'a. Padło na bezzbożówki Adult GF Ocean (Fibi i Milo) oraz Junior GF Poultry (Kay).

Wkrótce pojawił się u nas kurier z paczuchą i tu kolejne pozytywne zaskoczenie. Otrzymaliśmy ponad 30 kilogramów karmy do testów, a dodatkowo świetne gadżety reklamowe, tj. kubek do odmierzenia odpowiedniej porcji chrupków, kliker, butelki na wodę do zabrania na spacer/trening oraz świetny worek na karmę, który bardzo nam się przydał, gdy wyjeżdżałam z Kay'em na seminarium do Annówki, gdyby nie ten prezent, nie miałabym w co zabrać mu jedzenia i musiałabym pakować osobne porcje w małe woreczki. Kubki to też super sprawa, są na nim nadrukowane wszystkie nazwy karm Belcando, w łatwy sposób można odmierzyć porcję.



Przejdźmy do samej karmy. Skład Adult GF Ocean:
Świeży łosoś (30 %); mączka rybna z ryb morskich (17,0 %); amarantus (16,5 %); skrobia ziemniaczana; mąka grochowa; zooplankton morski, mielony (kryl, 4,5%); olej z łososia (2,5 %); olej roślinny (palmowy, kokosowy); ekspeler z pestek winogron; drożdże piwne suszone; strąki szarańczynu strąkowego, suszone; łosoś, hydrolizowany; nasiona szałwii; fosforan dwuwapniowy; chlorek sodu; chlorek potasu; zioła, suszone (ogólnie: 0,2 %; liście pokrzywy, korzeń goryczki (gencjany), centuria, rumianek, koper włoski, kminek, jemioła, krwawnik pospolity, jeżyna); juka kalifornijska.
Składniki analityczne:
Białko 25,5 %; zawartość tłuszczu 14,8 %; popiół surowy 7,5 %; włókno surowe 3,3 %; wilgotność 10,0 %; wapń 1,2 %; fosfor 0,9 %; sód 0,3 % 


Karma ma bardzo duże granulki, oczywiście miałam tego świadomość, gdy się na nią decydowałam, bo Pani Ewelina wysłała mi rozmiary chrupków wszystkich karm. Psy nie miały z tym problemu, gryzły dzielnie. Smakowitość oceniam wysoko, ponieważ Fibi czasem potrafi wybrzydzać i zdarzało się, że po tygodniu lub dwóch jedzenia jakiejś nowej karmy, tylko wąchała i odchodziła od miski, natomiast w przypadku GF Ocean nic takiego nie nastąpiło, a jadła ją około 1,5 miesiąca. Naprawdę musi być smaczna ;) Milo również pochłaniał michę z ogromnym zapałem, ale on generalnie je wszystko, jedzenie to jedzenie, ten chłopak nigdy nie wybrzydza! 
Ze względu na rybny skład oraz kryl i olej z łososia, miałam nadzieję na poprawę jakości sierści i nie zawiodłam się. Oba psy mają miękką i błyszczącą sierść. Nie było żadnych problemów żołądkowych, czasem zdarzała się jakaś luźniejsza kupa, ale psy często dostają różne nowe przysmaki czy gryzaki, więc nie jestem w stanie powiedzieć, co dokładnie miało na to wpływ.
Karma ta idealnie sprawdzi się dla psiaków, które mają alergię na białko pochodzące od zwierząt lądowych, ponieważ jej receptura oparta jest na pojedynczym białku pochodzenia zwierzęcego.
Kay natomiast przetestował karmę dla młodych psów - Junior GF Poultry o następującym składzie: 

Świeże mięso drobiowe (30 %); amarantus (16 %); mąka grochowa; skrobia ziemniaczana; białko drobiowe suszone z niską zawartością popiołu (13 %); mączka rybna z ryb morskich (5 %); jajka suszone; żelatyna hydrolizowana (2,5 %); drożdże piwne suszone (2,5 %); strąki szarańczynu strąkowego, suszone; tłuszcz drobiowy; olej roślinny (palmowy, kokosowy); fosforan dwuwapniowy; wysłodki buraczane suszone odcukrzone; nasiona szałwii (1,5 %); wątróbka drobiowa hydrolizowana; chlorek sodu; chlorek potasu.
Składniki analityczne:
Białko 26,0 %; zawartość tłuszczu 15,0 %; popiół surowy 7,4 %; włókno surowe 2,8 %; wilgotność 10,0 %; wapń 1,2 %; fosfor 1,0 %; sód 0,3 %.
Ta karma ma mniejsze, podłużne krokiety, moje nastoletnie szczenię bez problemu sobie z nimi radziło. W domu moje psy zawsze pracują za karmę, motywacja nie spadła, Kayden wszystkie komendy czy sztuczki wykonywał z dużym zapałem i z takim samym pałaszował chrupka w nagrodę ;) Cały worek zjadł bez marudzenia, nie miał żadnych problemów jelitowych. Mogę zatem stwierdzić, że jak najbardziej karma się u nas sprawdziła :)


Na stronie firmy Belcando ( KLIK!) znajdziecie wiele rodzajów karm, dla psów małych, dużych, młodych, seniorów, bardziej lub mniej aktywnych. Wybór jest ogromny, więc jeśli nie mieliście jeszcze styczności z firmą, serdecznie z moimi psami polecamy.

Jeśli zdecydujecie się skorzystać  z naszego polecenia, to mamy dla Was mały prezent! A mianowicie rabat 15% ważny do końca stycznia na wszystkie produkty z kategorii "Karma dla psa i kota" (Promocje nie łączą się). KOD RABATOWY: RECENZJA. I to jeszcze nie wszystko! Korzystając z kodu otrzymacie również GRATIS worek na karmę, który poniżej prezentuje Milo ;)


Bardzo dziękujemy Belcando za możliwość zapoznania się z Waszymi produktami.
 
 

 

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Dzięki ci za ten test i recenzję. Zdecydowałem się przygarnąć psa ze schroniska. Jestem właśnie na etapie wyboru karmy. Kilka cennych rad znalazłem na stronie https://johndog.pl/blog/zywienie/najlepsza-karma-dla-psa-jak-wybrac/ Mam nadzieję, że ta, którą wybiorę będzie smakować mojemu Timonowi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy mały piesek nie będzie miał problemu z takimi duzymi kosteczkami? Co sądzisz o tej karmie? https://www.dogsy.com.pl/karmy-dla-psa-bez-kurczaka/ Daj znać proszę :)

    OdpowiedzUsuń